Alle verhalen

van Jokezelf

Indrukken -1


We horen het irritante geratel van een wekker.

De camera zoemt in op een reiswekkertje, dat op half acht staat. De camera draait naar links.  Uit een warrige hoeveelheid dekens steekt een slaperig hoofd – met donkere krullen en dito snor. De man wrijft zich heftig in de ogen, gaapt en strekt zijn armen uit boven zijn hoofd. De linkerarm haalt uit naar de wekker en geeft er een klap op. Het rinkelen stopt. In één beweging worden de dekens weggetrapt en we zien een volkomen in het zwart geklede figuur.
De camera glijdt naar de grond naast het bed, waar een paar zwarte gympen, donkere handschoenen en een bivakmuts liggen. Even verderop ligt een rugzak; tegen de muur staat een zwart diplomatenkoffertje.

Terug naar de man, die inmiddels naast zijn bed staat. Hij loopt naar de wastafel, doet ondertussen trui en broek uit, draait de kraan open. Hij kijkt in de spiegel, trekt het snorretje van zijn bovenlip, rukt -wat een pruik blijkt- van zijn kortgeschoren hoofd, steekt zijn tong uit en gaapt nog eens hartgrondig.
SnorWe horen het ruisen van water. De man steekt beide handen onder de krachtige waterstraal en gooit plenzen water in zijn gezicht en over zijn nek. Hij scheert zich, pakt een witte handdoek en droogt zich af. Daarna kiest hij een keurige grijze snor uit een goed gesorteerde doos op het planchet onder de spiegel en drukt die vast op zijn bovenlip. Van een haakje pakt hij een grijze,  goed geknipte, stijlharige pruik en zet die op.
Dan draait de man zich om, loopt naar de garderobekast in een hoek van de kamer, schuift de deur open en haalt er een wit overhemd en een driedelig grijs kostuum uit. Van de bodem grijpt hij een paar zwarte lakschoenen. Verder is de kast leeg.

Lees verder

Geschreven voor WE300 van Plato

10 reacties op “Indrukken -1

  1. roadlaura1969
    14 juni 2013

    Gaat het hier om een persoon die geobserveerd wordt ? IVM de camera’s door een speciaal politie team die krijgen een asrdige indruk hoe deze persoon werkt . Spannende en mysterieuze WE 😀

    Like

  2. Dwarsbongel
    14 juni 2013

    Spannend! Lijkt wel een stukje uit een scenario voor een James Bond-film o.i.d. …

    Like

  3. Pingback: Vijf dagen Praag II En… een nieuwe WE | Platoonline

  4. platoonline
    15 juni 2013

    Fascinerend. Plotseling staat daar in dat ochtendlijke hotel een naakte vent met grijze snor en stijle pruik voor de spiegel. Hij is bezig met een indrukwekkende metamorfose (de scene deed me denken aan de Saintfilm met Val Kilmer). Je voert ons nauwkeurig, beeldje voor beeldje, mee en… daar moeten we het dan mee doen. Het lijkt het begin van een thriller waarin we niet te zien krijgen of deze geroutineerde nachtbraker bij de ‘goeie of de slechte’ hoort.
    De pilot van een nieuwe serie? Weet ik niet. Maar in elk geval een spannende WE 🙂

    Like

  5. Voetje
    15 juni 2013

    Spannend! En hij doet dat allemaal voor de camera?

    Like

    • Jokezelf
      15 juni 2013

      Zeker, maar hij weet niet dat die camera meekijkt natuurlijk.

      Like

  6. Pingback: Indrukken* | Jokezelf

  7. Nannie Hugen
    15 juni 2013

    Bijzondere indruk zeg (glimlach)

    Like

  8. Een spannend verhaal waar je van alles bij gaat denken en dat is altijd leuk vind ik dat ieder zijn eigen gedachte daarover heeft.

    Like

  9. Pingback: Indrukken – 2 | Alle verhalen

Reacties zijn gesloten.

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 16 juni 2013 door in Scenario, Spanning en avontuur en getagd als , , , , , , , , , , , .

Archief

Blog statistieken

  • 987 hits

Sites die ik o.a. volg

Laatste post op jokezelf.nl: Bouwen met taal

De eerste schooldag

De eerste schooldag

Aan de hand van haar drie jaar oudere zus huppelde de zevenjarige Anja die eerste schooldag in 1936 vanuit hun nieuwe huis naar de nieuwe school. De Pestalozzischool was een ‘deftige’ meisjesschool, waar je al heel jong Frans leerde, met een directrice die alle kinderen elke morgen bij de deur een hand gaf. Ze vond […]

All-inclusive

All-inclusive

  “Hier; helemaal gratis!” Triomfantelijk steekt de man een plastic glas omhoog. Met dikke buik en rode konen zit hij naast zijn vrouw, die aan een glas Lambrusco nipt. Op hun tafel ligt een grote hoeveelheid gebruikt bestek. “Makkelijk en goedkoop.” Hij neemt een flinke slok. “Lekker pilsje, vooral omdat het niks kost.” Het is […]

Een kranig oude dame

Een kranig oude dame

Voor de garagedeur houdt onze oudste bewoonster mij staande. Ze is achtentachtig, ongeveer een meter zestig lang en weegt hooguit vijfenveertig kilo. Al jaren verruilt ze om de paar maanden Nederland voor Spanje. Tot een paar jaar geleden samen met haar man, maar sinds zijn overlijden, vertelt ze, gaat ze alleen. “Man dood, kind dood, […]

Onzin en flauwekul

Onzin  en flauwekul

Pijn houdt vaak verband met emoties, maar van de uitleg bij www.gezonder.pw, zakt mijn broek spontaan af. Wat een partij onzin en flauwekul! Ik heb polyartrose (afname van het kraakbeen in alle gewrichten van het lichaam) en daardoor vaak pijn op verschillende plekken in mijn lijf, maar volgens deze site moet ik mij ernstig zorgen maken over mijn […]

Leuk hè? Deze mensen komen o.a. bij mij lezen

F(ik)tieverhalen

Columns, Gedichten & Verhalen van mijn Zielenroerselen

Schrijvers Blog

van Jokezelf

F(ik)tieverhalen

Columns, Gedichten en Verhalen van mijn Zielenroerselen

vivapo's Blog

365 dagen verwondering

MichielZiet.com

Dagelijkse dingen die soms meer bijzonder zijn dan je denkt

second part of my life

Geluk volgt uit tevredenheid en tevredenheid is een keuze

mefrouw

three sisters inspired

Gifniks jôh!

De hersenspinsels van een (prettig) gestoorde moeder.

Hartelijke Hot Hulk

Hartelijke Hot Hulk is H H H

Grensgevallen

Een grens is een wens

sprakeloosverhalen

Tussen struisvogel en 'Weltschmerzen'

Bubbliciously me

Living the life you love....

Woolywoot

Kom, zullen we stilstaan? | weblog

dromenenzo

mijn leven, mijn dromen, mijn verhalen

van dichtbij

over het zout op m'n huid, spruitjes met spiegels en de rammelende rest

"Iris Papilio"

"Regenboogvlinder"

minoesjka2

minoesjka's leventje

